tisdag 22 oktober 2013

2013-10-22 Brr va kallt det var i huset och lite nypon story


Man pajjar på pannan lite varje vinter si.... Nu va den av igen och måste få mekar hjälp igen gamla bettan.
Pratade just med lilla dotran min... Och bifogar bild på hennes favoritbok när hon var ett..

Nypon storyn....
Joo så är det SAOL... Mitt stipendium från Ålands yrkes skola som jag fick. Bäst i svenska då i hela yrkes så karma  ? Kan ni tänka ... En seger för den hära konstiga pojken som började i skolan i Sverige och kunde bara finska.. Hur gick det till jag som kunde typ tre ord kanske svenska när skolan börjades i Knutby skola i Roslagen, joo Pastor Helge Fossmo var inte där då han puckot.
Utan puckot det var vel jagsom va puckot då som inte fattade nada av vad dom snottrade ... Det va så konstigt att mamma lagade en macka och en flaska med mjölk med till lunch åt mej när jag åkte första gången. Föräldra info nee tror inte det fanns då eller ? Så lite borta var jag då, kommer bra ihåg att där vid kanten fanns en nyponbuske och det va det närmaste kompis jag hade..... Den fanns kvar när jag körde förbi ett par år sen än busken.Hade inte en susning av nåt Lärarinnan Eva kämpade och försökte... Alfabetet då ? jo det lärde jag mej på en kväll men den va det jag ungefär kommer ihåg....  Nåjaaa nu kan jag nog lägga ut text ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar