tisdag 1 november 2016

2016-11-01 Ålandstidningen - Joppi - Lemströms kanal

Ålands tidningstryckeri. Där i skuggan står en Anglia. och på vänster sida är tryckeriet. Jag delade tidningen 1974 - 1975 -1976 och cyklade in från Dalkarby och fick vel en slant då.
Sommar jobbade och kämpade med detta och kunde betala mitt eget körkort och köpa den där Ford Taunus 17 M 2000 S farmarn med soffa fran och reggad som paketbil. Det var veterinär Wennströms "firmanbil" före det..
Den var röd och kallades skateboarden av mina polare. Varför ? Jo det va nog körstilen som va åt Biltjuvshållet med stulen bensin där som gällde.
En skateboard story kommer här.
Skateboarden kördes från Joppis stuga ( Johan Danielsson .. Herberts D ni vet han va arbetsledare på stan för gatugänget hans grabb... RIP Joppi ) Och bredvid i soffan satt Lotta Toutrshaninoff med Wet t-shirt... Danne Mattsson ( Jonhard Mattssons son låg bak i trunken )
Hade ju mekat lite och 100 i glaset vid Lemströms kanal..... Broöppning och bromsarna va skit. Så stora trädet vid Viktor Westerholms statyn fick se en kyss som syns ännu .. Och vo överlevde alla... Bilfan dog ordentligt och jag betalade massor i böter och betalade till och med konservering av trädet. Gav bilen till Eddy Söderström sen och efter det vete tusan vad som hände. Köpte sen min vita hundkojja Austin Mini 850 årsmodell 1967..... Oj oj ...
Så av Skateboarden finns endast bakre emblemet som... Finns kvar på verkstadsdörren
 Vila i frid Joppi ... Sprang på din dödsannons o .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar