onsdag 27 september 2017

2017-09-27 1977



Pryo i nian ... Så här tänkte jag.. Om jag pryar på ställe som kan ge mej jobb inkommande sommar då är jag en vinnare.
Sagt och gjort -Pryade på Kalmers och gjorde ett bra jobb så Anton Kalmer frågade mej om jag ville ha sommarjobb - Två somrar va jag där sen. Och vice VD Roffe Nordlund frågade mej om inte jag skulle komma o ta hand om RONO båtuthyrning och tankstationen hans.. Sagt och gjort två somrar var jag där .... Dom somrarna jobbade jag alla dagar i juli.
Sen blev det Elverket. Och jag kunde betala körkortet mitt oh köpa bil för de här så det betydde mycket för mej. Men jag kommer inte och hitta mej själv som reporter i framtiden som Kristina och Sture i reportagena här.
Sen hittade jag om plast tillverkning i Godby. hmm är det Optinovas Daddy ?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar