tisdag 28 augusti 2018

2018-08-28 Bil surf och ... Gick de bra nåjaa..

Kom på Mosse bilder från vårt grannland
Först Mosse från efterkrigstiden, sån som jag hade i hästhagen..
Fast sen kom de ju fram att "min" var en Opel från 1939.
Röda armen som togs allt från Tyskland så plockade hem Opel fabriken.
Så den blev Mosse sen. Så den är ju fin eller ?
Sen en sån som jag hade min va ju en röd farmare modell 426 ( Jo precis som Hemi motorsn.. he he..)


Sen hade jag ju 4 ( joo Fyra vanliga 4 dörrars... )
En nummerbricka som flyttades runt från bil till bil... Besiktad nå nej ? Registrerad nå nej ? och försäkrad nåå NEJ..? Icke överförd från senaste ägaren .... Vad tror ni ? NÅ NEJ ?
Och kolla de står 427 på den gulas nummerbricka..
Nåjaa så här såg fronten ut på dom jag hade på några. Endel hade "fyrkantiga" lyktor och sen endel hade två runda framlysen..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar