lördag 9 mars 2019

2019-03-09 Lill Jönsas Dalkarby

Så ja det har blivit ett kök här och en vägg har byggts så en del är bakom där Kanske för vatten o avlopp där. Köksskåpet va ljusgrönt men de va det där skåpet som fanns inne i köket. Min plats är där skåpet är och ... Lite konstigt är det och vara här ..
Vårt fönster o det är ju motljus.. Suck måste ta detta en gång till o fota detta..
Jungfru Anna Mathilda Ericsjon
Ja en ... Upplevelse
Bastuns vattenpump
Brorsan hittar han...
Det har brunnit flera gånger här... Tre åtminståne - Man undrar ?
Finns en massa ... bråte
Bra o ha fönster...
Sits till kyrksläde
Massor med ...
Bråte...
Diverse bråte...
 Min o Teppos spark med modernifierat handtag och sits för dom hårdaste....
 Vattenpumpen från bastun ..
 Jahapp.. I En Mattis plastkasse så... Årtal 1974 ( ANT betyder Alkohol Narkotika Tobak ) Och Joo det är min det här..
 Morse alfabetet övades de på ----
 Där i knuten kunde man kika in på Tv som va på där inne.. Nej vi hade inte tillgång till dessa rum eller TV....
 Entre... och jag fixade en nyckel till dörren där.. Och har den nog ännu plus att jag kan rita upp den ännu..Första versionen gjorde jag i slöjden - Alltså filade egen nyckel till dörren och Nej vi fick inte ha nyckel hit vi.
 Komeron.. Alltså Garderoben i halle den kalla
 Där va de ved eldad köksspis i köket
 Väggen in mot vårt rum från köket och vårt dörrhål.. De va dörr där jo
 Kökskåpet är där jag sov ... Och där stod min säng
 Där stod köksbordet med fyra stolar och Nej vi fick äta i vårt rum inte där ..
 Köksväggen .. Där skall ju köks skåpet stå det som är på "min" vägg alltså där jag hade min säng--
 Bild från köket ut till hallen .. En kall hall o skorna va isbitar dom när man skulle sätta på dom..
 Här stod det en Porin matti och eldade inte vi i den va det kallt... Jo i vårt rum Köksdörr till vänster o Bastu dörrn där till höger





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar