lördag 16 november 2013

2012-11-16 Hade en gång en Skoda

Skoda joo en 1000 MB hade jag men den va lite dålig i motorn, Och det är ju inte denna min bild är suddig o svår att göra nåt med och den va blå den högen. Nåjaa har ni hört om den gången som jag fick ta fart. Jo så är det att före tiden med sjukhusrondellen alltså lutfisken så gick det att kära rakt från Sviby bron o inga kurvor inga. Då den gången tog jag fart hela Sviby bron som ansats och kom över Sjukhuskrönet just o just. Så dålig va motorn i den. Nåja den dög ju att vara lite donator år mina Mossar ( fem stycken) icke besiktade och alltså inte försäkrade eller registrerade Mossar. Nå vad va donationen då ? Joo nummerbrickorna som dög att sätta på den bilen man ville köra...... Tror ni man var populär hos gårdskarln på Klintvägen 18 då ? Med fem Mosse och en Skoda som va slut på parkeringen. Nåå jag måste ju "flytta" Mossarna lite hit o dit så dom stod lite var stans i stan . Och brickorna tog jag alltid med mej...... Sen för att inte tala om Bernhard Karlsson och hans gäng då dom var gkada riktigt rysligt.. Nåå för en hel del år sen så ringde en snubbe från Fasta landet och hade en Mosse som va i mitt namn  och han vill fixa den till hobby bil HÖH en Mosse som jag "äger" men den hade gått många vägar och ägare utan klara papper bara projekt hela vägen så... Nåjaa sagt och gjort jag skrev på köpe brevet som saknades och sen kanske det finns en guldfärjad Mosse i trafik av alla dessa skitbilar jag hade....... Han snubben hade en hel hög med ryska bilar och va glader över det... Resten av alla skumma ägare hade han fått oxo tag på ... Allt för en Mosse .... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar