torsdag 14 november 2013

2013-11-14 Ser ni Sigges antenner ?

Nu fattar man nada eller hur... Sigurd Mansnerus var en radioamatör ( OH0NI )som jag hängde hos. Björn hans son var min vän och förolyckades på Lumparn tillsammans med sin far Sigge. Här ser man antennerna En del av den iallafall om man vet vad man skall kika efter.
Vad hade Björn för lyssnar OH .. mm Måste söka om jag hittar det.
 En Quad på fackverks mast, den masten är en elstolpe som Sigge fick från Elverket. Den stolpen är den som kommer från Nygatan - Torggatan hörnet.
Så lite Elverks historia på samma gång då..
Och Sigge hade en protes ... Det hindrar inte antenn fix i masten ...
1984 så fyllde Irja-Liisa 50 år.....

2 kommentarer:

  1. Hittar alltid guldkorn här hos dej! :D Jag minns ju den där förbaskade antennen och alla dess bekymmer. Hur morsan var skogstokig när en storm fått antennen för hur-mångte-gången att lägga sej i jordgubbslandet. Eller över tegeltaket. Pappa borde ha haft plåttak på sitt hus och inte tegel för han trampade sönder det så ofta!

    Nu finns bara mastfoten kvar. Vad folk kanske inte vet är att det är den gatustolpe som för många år sedan stod mitt i korsningen Nygatan-Torggatan.

    H. Sigges dotter och Björns lillasyster.

    SvaraRadera
  2. Wow vad roligt att du Pipi hittar hit och det är kul med informationen om stolpen var den kommer ifrån... Seppo

    SvaraRadera