torsdag 9 januari 2014

2014-01-09 Kommer ni ihåg han hära... Göken


Herr Harald Lepistö Tammerfors som snygg Erik ( Joo jag kallar alla såna här SnyggErikar jag..) Nåå det här är ur den tidens mode magasin eller nåt ju. Och han har vart gift med faster alltså hennes första man. Notering på detta är gifte sej 1947 .... Dom skilde sej sen och hon gifte om sej med en annan. Så han här levde vidare i lugn o ro i Tammerfors som "vanlig" man.
Nåå e detta samma man då som Polis eller ? Jag tror det att det är samma som i tidnings urklippet ovanför....
Joo jag tror det och som Polis officer så ..... Årtal okänt här
Hade han ju tränat under kriget si till o bära uniformen....... Och för att klargöra så är detta inte nån tysk vanlig battalion utan Totenkopf och han va ju duktig antagligen på "sitt" så han blev Rottenfuhrer till slut... Det här fotot är från hans militär pass det .... Så Harald W Lepistö hade inte riktigt klara papper han.............. Hmm en klurig skummis som nog inte visade och underhöll vissa saker när han Polis skulle bli. En sak vet jag det här tog snabbt slut 1945 det...............
Och han är vel här nånstans då Mr Göken ,,, Och ser man på jackan så blev han dekorerad med skadad i strid märket och lite ränder har han... Säkert en helt oskyldig prick.
http://www.youtube.com/watch?v=Y5fbmEy1GL4

-- Sen va det några som inte hade sån tur att dom överlevde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar