tisdag 4 november 2014

2014-11-04 Dräng eller nåt redan då.....

Den intressanta stenen-----






Alltså ... Då före skol åldern va det på min lott att gå längs vägen till bondgården som syns på bilderna efter mjölken till oss med en mjölk kanna. Sen när skolan hade börjat då... Fortsatte jag min uppgift . Och gick efter skola och gick och gick och gick kändes det som. Rengande det så gick jag eller sken solen så gick jag eller så var det snö så........... En gång sååå......... Gick det typ så här då.

Där fanns ju en sten, en stor jäkel till sten. Nåja lite trynoger o så där, man va ju det redan då så hände det att jag skulle ju klättra upp där på den. Mjöken den fick vänta den.. Nu skulle det klättras då... Och när jag var klar med äventyret så hade mjölk kannan vält och jag fick göra om o göra rätt .. Gå o hämta ny mjölk. Inte kul för det va en bit, jag var ju inte så gammal ju o trött efter allt.
När jag efter jätte lång tid äntligen kom hem och tyckte då att jag var duktig sååå...... Lite dräng poäng eller hur med bondgård och allt visst. Nåväl hemma så ---------
Hamnade jag igen under trappan i den dära garderoben som användes som Seppo förvaring när det inte gick som nån tyckte. Vart de livat så. Garderoben med Seppo ( Lite rebellisk var jag vel kanske och fick ett o annat grus i maskineriet ibland )
Jahaa jag tycker fortfarande att det va inte rättvist det där alls, jag löste det själv mitt förorsakade problem jag gjorde om och gjorde rätt för mej och ingen skada skett.
Men si.... Där fick jag sitta o mörkt var det.. Orättvist.

På tal om Bonna gårn så....
En av dessa gånger som jag kom dit så hörde jag ett oherrans liv. Då stod det gäng o lyfte en gris medan en skar halsen av den så blodet rann ner i en hink ........... Tror ni ga äter blodbröd eller blodplättar efter det ?

Kommer ihåg bondgården där fanns det två grabbar med varsinn SAAB 96 o han ena hade extra ljus o den lät fränt den bilen... Wawww va den va coool tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar