söndag 4 mars 2018

2018-03-04 "okänd släkt"

Jahaa vadå ? Jo den gamla tanten här nedanför är min farmor och året är 1985 och jag har aldrig träffat henne... Kanske när jag var två ... Vid pappas begravning .. Så efter de ----
 Kan det vara nån släkt ? En av farmor 15 syskon ? Ingen aning.... Måste kolla upp det.
 Pihlava ? Är det de huset där farmor föddes utanför Björneborg om jag inte har fel ---

 Samma efternamn som tanten på dödsannonsen .. kusin till pappa eller ?
 1985 texten är -- Dom sista bilderna på henne ( Farmor ) och den yngre tanten är faster min ... Och faster måste ha tag på mej och Teppo när hennes arv skulle fixas.. Vi var ju pappas arvingar vi. Så då kontaktade hon oss och hade redan begravt farmor och... Advokaten luskade upp oss. Varje gång jag snackade med faster så var det så synd om henne hon va såå sjuk och oj oj oj....
 Farmor var vel student då för ....... Många år sen
 Faster och Farmor 1985

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar