måndag 2 juli 2018

2018-07-02 Så här då

Har en tavla i verkstan som jag ritade 1986.. Den berättar åt mej om när jag satt i fyllecellen för många år år sen.
Vi raggade på stan och jag var chaffare i en Chevrolet Chevelle Malibu 1965 med 283 cu inch.. Tre växlad manuell rattväxel.. Soffa fram 4 dörrar.
Vi var o sjöng Fats Dominos - I found my freedom in Blueberry hill...( Blueberry Hill heter låten ..).. Utanför Sovjetunionens konsulat och dom hade bevakning med uniformerad Polis..  Och vi sjöng Polisen härjade o jänkarn bluddrade och jag var ju chaffare då.. Som sagt de tog inte så länge förrän vi va fast. Dom haffade oss vid Klintens gång och cykelbro som byggdes då vid tekniska verken. Bernhard Karlsson lyfte ut mej och ja.. Var i luften ända in i baggebussen deras ... In till stationen med oss. Buren och de var ju fullt i butkorna. Alla in och jag in i fyllecellen... Nykter och chaffis, Pang in och fast med dörrn.. Där inne låg Rafael Ström o sov tungt. Nåja hade ett snack med honom om livet sen på morgonen före förhöret och så.
Vi hamnade ju på förhör för vi hade ju provoserat en främmande makt... Va ?
Vi hade ju bara kul o retades, och vi sjöng ju kanske inte så bra....
Nåjaaa de va ju känsligt för Sovjet och Finland så de var ju en bra stund innan dom släppte oss från alla formaliteter.
Nåja kanske man skulle ta fram teckneblocket och pennor/tuscherna som jag klottade ibland. Jag är ju bättre på att rita än sjunga ju .....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar