måndag 16 juli 2018

2018-07-16 Opel Kadett

He he... En sån här hade jag en vinter. Köpte den av en Heimo som hade kört den på tak... Nåja de va ju snö så lite bulor på huven men de värsta va ju vecket på taket. De fanns ju inte framruta på den så där va det ju ett veck då. Nåja in med mej och fötterna upp mot vecket o tryck ..Vips så hade vecket "blivit riktigt bra..." Nåjaa.
De vart ju lite kallt då ( Mycket kallt och snö..) Så vi åkte utan framruta tills jag kom på att Saltviks skroten finns ju  ..Hmmmm
Ut dit o plumsa i snö "ta en ruta från en bil som är lika stor typ.." Och silverteipa den på plats.
Wow vi hade raggarbil igen då. Lite kul va den ju oxo med bakhjulsdrift ( Sommardäck oxo) Det va ju därför Heimo körd till skogs.
Vi åkte ett par varv o vi Varmans hörnet ( Magazin - Torggatan/Nygatan hörnet..) Vid övergångs stället kom de ett par brudar o jag skulle stanna..... Varav framrutan den tejpade lossnade o for i gatan i tusen bitar.... Där stod farbror blå - Dom hade mej och sopa gatan - Ge mej böter ( Bilen va inte riktigt besiktad och så där ..) Sen brudarna stod o fnissade :) Och jag fick köra hem den, bara hem inget annat för den måste ju besiktas och försäkras/registreras och skrivas köpebrev för inge sånt orkade jag eller Heimo med typ.
Sagt o gjort körde den till Klintvägen 18 och ... Halkade jätte jätte långt ner på snedden där ( Sommardäcken ) Och lämnade "skiten" där ( Gårdskarln ÄLSKADE mej ---)
Skänkte bort bilen sen ...
Men den såg ut så här typ fast mörk blå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar