lördag 4 maj 2013

2014-05-04 Ålands största MOSSE vykort samling presenteras

Högaktningsvärda besökare här på min Dutta sida. Välkommen till min samling jaa det är  Ålands största Mosse vykort samling. Kanske världens störstaste samling av junkbilen från Sovjet....
Jag ägde själv fem mossar och sålde dom för 500 Mark i en klump. Besiktning och registreringen skall inte nämnas nu. Preskiberat nu tror jag. Men en rolig grej.... Jag hade en Skoda 1000 MB och den hade brickor ( nummerbrickor...) Dom skruvade jag på den Mossen jag ville köra för dagen..... Jaa sen ena var en farmare modell 426. Den va röd och lämnades av mej på Klintvägen 18 och gårdskarl där hatade mej och inte lite utan.......... Utan hjul stod den där o tog plats lite snett och jävligt ( hjulena då, dom behövdes på en annan mosse dom..) och dörren gick inte att stänga den slog i stormen typ... bank... bank ... bank... Kul eller NOT

Alltså sen hade vi en vi stukade med batting för att lyfta häcken på den... S***N va stötig den va o blängen hatade mej dä..

Men nu åker den här samlingen av vykort här veck... Har haft dom sen BIMO tiden på 70 talet så........

Nåjaa jag har ju Mossen i hagan där och en dörr uppe vid fruns växthus så ... Lite Mosse kvar e de..





Precis en sån här röd modell 426 hette den med dubbla lysen .. Men kul skulle de vart om den skulle vart täckt modell.... Hmmm
Sen kommer race modellen - Alltså är den sann eller är den på riktigt ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar