onsdag 26 mars 2014

2014-03-26 Yrkes skolan

Jag började ju på Rono båtuthyrning jag. Sen efter det gick jag sjömans skolan på Fartygs el utbildning och blev på Elverket som är en hel egen story alltså varför Elverket... Sen Tja blev jag så här.
Så kul och hitta sån här bild från när det begav sej då.
Runar Lönnblad var lärare och Gunnar Lemqvist var rektor och pensionerade sej sen blev Sture Skogberg rektor efter honom under vår tid i yrkes.
Vi hade nog kul och ibland går tankarna till Lasse Westerlund som under vår skoltid avled.
Lets see vad gör alla nu för tiden då ?
Runar är pensionär och håller på med Britts Eu- Kampanj nu kanske ( Britt Lundberg = Dotter till Runar ). Jag är på Paf efter en karriär på Mariehamns stads elverk . Mikael Liewendahl kallad Tuss ( Varför ?..) är på sjukhuset en tekniker där. Bengt "Benko"Mattsson har Nordmarin varvet. Sune Söderström for till Sverige han som var från Sibbo till Marabou choklad fabriken. Bengt Eriksson blev på Föglö han avled senare grabben hans Tobias Eriksson jobbar med mej på PAF . Tommy Sandberg nu Mattsson for till USA utbildade sej till Byggmästare och nu har egen liten firma på Åland. Jan-Åke Rosenberg egen företagare inom EL och lite bonde. Sture Ahlström är Egen El och mångsysslare företagare med till och med luffarslöjd i sin repertoar, far till exempel till Pub Niska och Smakbyn han har byggt det i princip all "konstverksgrejs". Roger Eriksson är Arbetsledare på Mariehamns telefon och jag på Paf sen som jag nämnde. Och Tommy här ovanför han är begravnings entreprenör med egen firma nu. Nå nya" rektorn Sture Skogberg är oxo pensionär nuför tiden. Sune Söderström är den som jag inte har träffat sen Yrkes slutade...... Det har runnit mycket vatten under broarna. Anders Jansson är på HP kyla .
Det som är skillnad mot nu var vi gick typ 8 till 3 alternativt 4 vi..... Fredag vid 2 slutade vi... nu vet jag inte men det kanske ........Tjaaa 100 gånger bättre än håltimmar i allafall känns det som
Oj va tiden gått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar