torsdag 17 april 2014

2014-04-17 Race minnen

Bjarne o Johan gör sej redo för fajt igen....
En sån här sattes i Chevan..... Holley ...

Mattsvart Cheva o regn... Kolla dunken den röda den har jag kvar än den :) Nu här så är det 50 profilsdäck runt om .. 235 or fram och 255 or bak.. Den gick att köra 90 runt bläckfisken ( Testat det..) Och fick böter på 4700 finska mark i fort körning en gång ... Körde 90 + på 50 väg och......... Suck. Den målades mattsvart med sprayburkar som betingade en kostnad på 175 mark ( Fick den billigt målad tycker jag..) Köpte en Holley förgasare av Lill Bosse Nylund och hade ... En bränsle ekonomi som Rosella typ.. Men fan va snabb den va min Cheva.. Besiktad ? Nåjaa en annan story :) Och körkortet då ? Den tiden fick man behålla kortet he he... Utom rattfyllona då förståss.

 Finska mästerskapen.... Hmmm första året trea, andra tvåa och tredje etta.. Bytte klass och etta igen i Super stock... Minnen från -80 talet.. Och en matt svart cheva som va billig i drift ( Not ).. Som servicebil när Hanomaggen inte ville mera .. Joo en Hanomag Henchel ( ? ) Som gick typ 82 med plattan i mattan.
Ser på den  bilden att wheeliebarsen is for pussies.... Måste testa lite. Och behöver jag säga det... Vi testade toppfart och justeringar på Långträsk rakan.. Det gick inte 90 där... Och faanken va Vance and Hines avgasröret ylade bra mot berget och sjön.... Kuul jag hade Polisradio o chevan redo med lite fart övervakning när vi inte kunde testa nån annan stans .. Joo motorbana snacket pågick med händer de nåt då ..Nix.
Vance and Hines .. Nästans raka röret......
Som en klister klott lapp va den ett tag... Med whelie barsena på ..


Möckelö rakan.... B/ Stock 302
Därför är det kul att se sånt här som jag såg i Amseterdam alltså plåtskylten som jag hittade på Loppisen där... Hmmmmmmmmmmmm
 Blev bäst i Finland sen..... Med ny bike och byte uppåt i klasser... Najs .. Raka rör joo så klart 1275 kubikare och rejkad nu.... Som en pil gick den. Wheelie bars no no.. Men lite rejk var det och ännu rakare rör på.. Vilket vrål det va.........
Bara ful sen blev den mattsvart.... Kolla Bridgestone desert dueler däckena ( Pickisfälgar med terräng mönster då..) Viking Line märket va sponsorering och en gång hade jag en större klister Viking Line.. Som jag klippte... Och hade Liking Vine på hela sidan.... He he
Och i Västerås---- Tvåa med hjul lyft... Nåjaa Vi hade en 750-a... Dom som körde emot oss hade 1425 eller 1475 kubikare med rejkade styrkonor... Pro stock nästans.. Med wheelie bars. Så en liten R-750... Som "nästans" tog det... Dom hade skitit ner sej endel av motståndarna där. Kul att slå från underläge. Och lite sisu.... Alltså Jävlar anamma. Dom trodde inte sina ögön endel.......... He he
Vårt lilla bålgeting projekt kämpade bra........
Så här såg dom rejkade och med förlängda bakvaggor... Och monster motorer ut... Så man får perspektiv hur det var. Den svenska mästaren och hans "kombatanter" tittade och hade ett smile när dom såg hur vi lastade ur.. Men gråten kom innan kväller för många av dom som såg vår framfart, utom han som vann då... Han sket nog bara ner sej och hade tur när framhjulet lyfte vid tvåans växel för i starten tog ingen oss... Snabbt som en kobra gick det där... Men kul minne är det

Och jag hade som uppgift att bada vinnare i tunnan alltid...
Motopark Finland... Ordentligt doppad och fan va bada det blev... Till slut tog dom tag i mej och plums efter många såna här tillfällen så även jag va där sen typ sista tävlingen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar