lördag 23 mars 2013

2013-03-23 Raisio

Jamen brorsan vad gör han....

Hmm vem är tjejen till vänster.. Sen Teppo o Jari.. Jag med Jappe framför mej och till höger Vesa Hellberg.

Lite 70 tal ... Dit man åkte på sommarlov till Morbror min i Raisio. Han var djurvän och lite pyssliger varje år kom det nån ny modell av betong. En björn, en häst eller nåt annat i poolen fanns en säl i mitten som hade hål i munnen där kom det vatten. Jag och brorsan var där med kusinen (Jappe ) typ hela sommarn det va lite frihet det. Mycket glada minnen har man därifrån..... Morbro hade en sak som tog livet av honom han rökte och fick så klart canser fy attan va dålig han var och jag lydde hans råd och började aldrig röka... Just nu lever jag över hans levnadstid och inte är jag sjuk...... Annat än lite kollig ibland då... ? Och röka det ...... Finns inte i min värld som klokheter och ..............
Undrar Vad Vesa gör nu jag ? Och Jari där på nedre bilden som har armen runt Teppo är mej veterligen Polis i Åbo om jag inte har fel. Tjejen bredvid mej ... Ingen aning kanske grannflickan Hurula ?
Jappe går på nedre bilden o pysslar med mössan på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar